Suka-suka Sahaja Ni…

Salam. Hari ini saya berasa nak bilang berapa banyak mesjid sebenarnya di Malaysia ni. Saya akan cuba mencari sumbernya dan akan meletakkan bilangannya di dalam post saya. Kalau tuan puan tahu, bolehlah berkongsi dengan saya. Lepas dah tahu bilangannya, saya akan cuba cari alamatnya dan gps lokasi. InsyaAllah, kalau diizinkan Allah swt, saya akan cari pula berapa jumlah surau yang ada. Hendak saya nyatakan di sini, bukanlah bilangan atau jumlah yang saya nak agung-agungkan, cuma saya ingin sekali berkongsi data dan lihat kawasan mana yang kurang bilangan masjidnya.

Kekuatan Islam itu bukan kepada bilangan masjid yang ada tetapi berapa kukuh iman dan amal seseorang itu.

Leave a Reply

